Monday, October 11, 2010

10.10.10 Banyak tragedi


Tarikh 10.10.2010 bukan sahaja menjadi tarikh keramat bukan sahaja bagi pasangan yang ingin melangsungkan perkahwinan , Perlumbaan MOTO GP,Perkahwinan ANGKASAWAN NEGARA tetapi jugak tarikh yang amat memilukan kepada keluarga mangsa-mangsa kemalangan ngeri yang berlaku di kilometer 223.2 Lebuhraya Utara-Selatan (PLUS) arah selatan berhampiran plaza tol Simpang Ampat.

Sebanyak 6 kenderaan terbabit di dalam kemalangan maut ini iaitu Bas ekspress Delima, Bas Jabatan Kebajikan Masyarakat, Toyota Vios, Perodua Myvi, Honda Accord, dan Toyota Hiace.

Kemalangan yang membabitkan 6 kenderaan ini mengorbankan 12 orang dan 40 orang yang lain cedera parah.

Kemalangan ngeri ini disifatkan paling tragis untuk tahun ini.

Kejadian berlaku pada kira-kira 6.40 petang apabila sebuah bas ekspres yang menuju ke Kuala Lumpur, gagal dikawal lalu melambung dan memasuki laluan bertentangan.

Bas terbabit menghempap dua kereta dan kemudian melanggar sebuah van sebelum melanggar bahagian tepi bas Jabatan Kebajikan Masyarakat yang menuju ke selatan.Sebuah kereta lagi turut terbabit dalam kemalangan itu, namun pemandu dan penumpangnya selamat.

Setakat ini, kesemua mangsa belum dapat dikenal pasti.

Semua mangsa yang meninggal dunia dan cedera dihantar ke tiga hospital berasingan iaitu Hospital Tampin, Hospital Tuanku Ja’afar dan Hospital Melaka.

Kemalangan itu menyebabkan kesesakan lalu lintas yang teruk di kedua-dua hala.

PERHATIAN: Gambar di bawah sekadar untuk paparan umum dan memberi pengajaran kepada pengguna lebuhraya di Malaysia.

Sumber: (Gambar) Kemalangan Ngeri Pada Tanggal 10.10.2010 Yang Membabitkan 6 Kenderaan | Cerita Selanjutanye Berkongsi Cerita Dengan Limau Ais





Marilah kita sedekahkan al-fatihan kepada arwah didalam kemalangan tersebut...

2 comments:

AngahSayang2314 said...

hawa lambat la kuar n3 kes nie....

apa2 pun al-fatihah

Sitihawa said...

hihi..baru nk update...hihih...tkada masa nk terjah blog..

Search This Blog