Tuesday, January 26, 2010

Musim Sakit Aku & Serumah

Hari nie aku tiba2 jtuh sakit , smlm aku dh rasa diri aku tk kuat utk gi kerja tpi aku gagah kan gak diri utk pi kerja . kt tmpt kerja muka aku dh lesu gila smpi berpeluh2 aku , tk thu apa psl, aku telan arr penadol tpi sty sama gak , blik dri kerja aku trus baring aduss mmg btl2 sakit ylh tk pernh jth sakit sblum ni , klu jth skit jer skjp je lps mkn pnadol trus ok.. utk gi kerja sok nyer bdan aku tiba2 tk blh bngun sakit smua urut2 aku , rasa mcm nk pitam . akhirnyer aku jth gak, dngn tk pikir pjng aku gi klinik nasib baik ada tunang aku dia arr bawa aku gi klinik , smpai kt klinik gov mmg ramai giler owng aduss dh arr aku tk larat nk kena tunggu giliran mmg lebam .. tpi aku sty gak kt situ , mmg leceh arr klinik gov nie nk daftar kena abil no , pstu nk byr kena abil no , nk gi chekup pun kena abil no, nk abil ubat pun kena abil no smu kena abil no , nsib baik msuk toilet tk abil no klu msuk toilet pun nk abil no tk thu apa nk jadi klinik tu hek3..dri kul 8 aku gi kul 9.30 baru settel smua tu .. doctor sah kan aku deman panas suhu aku tnggi kemungkinan blh jadi suspek danggi ,so doctor kasi aku 3hari MC , aku bukan main suka ylh aku ni susah sikit nk mc , skli dpt aku terima jelah , mmg aku suka giler, Aku mgs bos tmpt kerja dia tkjut aku mc hak3 , dia pun fenin bila dpt thu aku dpt mc 3hri , ylh sapa nk hndle smua kerja aku dia dh arr sllu kuar jer , hrpkan owng lain mmg tk blh nk wt arr, nk tknk trpksa arr bos aku trima ni arr padah nyer klu hrpkan pkerja jer wt kerja , wlupun dia byr gaji tpi dia kena gak thu sikit ttg hal cmpny kan, so bila dh jadi kcemasan mcm nie dia dh fenin hak3.

hari 1st aku dok rest kt umah , mkn ubt terus aku tido dri kul 10 aku tido smpi kul 2ptg mmg ltih nk mkn tghri pun tk lalu , bila mkn munth smua mknan2 tu .. so aku mls nk mkn selera mkn mmg hilng sungguh . tk mcm ari2 aku sihat, dlm atie mmg dh risau hrp2 aku cpt smbuh jgn arr lbih dri 4 hari aku deman , klu lbih mmg kena gi klinik blik kena msuk air kta doctor so sb tu dia kasi 3hari mc dlm masa 3hari tu klu tk ok gak aku kena msuk air aduss mmg tkt time tu otak aku dh pikir bukan2 , dri bnda yg tk wujud pun tiba2 rasa wujud jer , kali ni skit aku mmg lain dri biasa , atie sllu rasa berdebar2 , ksejukan jgn ckp arr mmg sejuk giler wlupun dh selibung gan kain tebal pun sejuk dia msih terasa , pitam jgn ckp arr asal bngun je rasa mcm nk mlyng2 bdan nie , sakit urut jgn ckp arr mmg rasa mcm nk putus urut2 nie , tpi aku sabar je mgkin ada hikmah sblik ksakitan aku nie.Masuk hari ke2 dan ke3 deman aku sudah berkurang sedikit , tpi aku sty blum ada selera nk masuk , dan beryakit plk tekak mjadi perit batuk berdayut2..adus lgi bowing aku di wt nyer, so apa lgi mkn ubt arr utk hilng smua tu.mggu tu satu rumah aku kena batuk2 sakit2 tekak , anak2 buah aku smua kena deman urmm mnyakit gan aku arr downg nie , ksian downg , tk psl2 aku pmbawa virus deman , heheh.dh tu mnr tk nyer time aku deman smua anak2 buah aku mgelis2 kt aku tu yg myakit haha , urmm satu2 sakit aku alamin blum elok lgi sakit tekak dan batuk , guzi aku plk bengkak aduss mmperit giler nk makan jgn ckp arr mmg susah nk buka mulut , rasa mulut mcm nk tkoyak jer , kata mak aku nk tumbuh gigi susu , tk thu arr betul ker tak , nk gi jupa doktor tkt aku , hehe kang tk psl2 lain plk halnyer doctor biasa arr suka benda yg pelik2 nie . so aku thn jer dlm masa yg sama aku ikt petuaa tunang aku masuk ais batu kat tmpt yg bgkak tu gigit ais batu tu smpi guzi rasa kebas wt ari2 nnti bgkak tu kurang.
alhmdulilah aku cuba wt , bgkak kt gusi bkurang sikit xsperti hari pertama aku kena.deman , batuk , selemen , sakit tekak , sakit guzi aku sudah bertambah hilang, so aku rasa ckup sihat hampir smggu baru aku rasa diri aku btl2 kuat, aku mmg tkakan lupa kan thn 2010 nie thn sakit aku , apa pun aku skrg dh mula kan kerja sperti biasa dan bertambah sihat alhamdulilah , amin ;)

No comments:

Search This Blog